http://www.enikonomia.gr/businesses/103798,sta-77-ekat-evro-ektimontai-oi-zimies-stasy-kai-osy-to-2016.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_103798_c8996cacd6-93c42f0882e505aa.jpg Με αισιόδοξες προβλέψεις υπογράφηκε ο προϋπολογισμός των αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος θέλει τις εταιρείες ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες)... 6/7/2016 10:11:00 AM

Στα 77 εκατ. ευρώ εκτιμώνται οι ζημίες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ το 2016

Στα 77 εκατ. ευρώ εκτιμώνται οι ζημίες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ το 2016

Με αισιόδοξες προβλέψεις υπογράφηκε ο προϋπολογισμός των αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος θέλει τις εταιρείες ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) να «κλείνουν» το 2016 με ζημίες 77 εκατ. ευρώ.

Ο προϋπολογισμός των συγκοινωνιακών φορέων έπρεπε να έχει υπογραφεί έως τις 31 Μαρτίου, και η καθυστέρηση οδήγησε σε «πάγωμα» όλων των συναλλαγών με τρίτους. Αποτέλεσμα ήταν δύο από τα αμαξοστάσια των ΟΣΥ να μείνουν χωρίς καύσιμα και τα οχήματα να πρέπει να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα για τον ανεφοδιασμό τους, με κόστος σε χρόνο, χρήμα και εξυπηρέτηση.

Το 2016 θα βρει των ΟΣΥ, στο απίθανο σενάριο που δεν θα εμφανίσει αποκλίσεις από τον προϋπολογισμό της, με ζημίες 44,6 εκατ. ευρώ, έσοδα 188,3 εκατ. ευρώ και έξοδα 233 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2015 η ΟΣΥ εμφάνισε ζημίες 70 εκατ. ευρώ, ενώ το 2014 αυτές δεν ξεπερνούσαν τα 40 εκατ. ευρώ. Στον προϋπολογισμό του 2016 περιλαμβάνεται και η κρατική επιχορήγηση 86,74 εκατ. ευρώ.

Το 2014 οι ΟΣΥ εισέπραξε από πωλήσεις εισιτηρίων, καρτών και από υπουργεία 117 εκατ. ευρώ, και η επιχορήγηση ανήλθε στα 100,29 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών και τα έσοδα από υπουργεία μειώθηκαν στα 97 εκατ. ευρώ, και η επιχορήγηση ήταν επίσης μειωμένη στα 86 εκατ. ευρώ. Σε αυτά προστέθηκε έκτακτη επιχορήγηση 22 εκατ. ευρώ και επιπλέον 6 εκατ. ευρώ από τον έλεγχο των εισιτηρίων. Οι πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών αναμένονται μειωμένες το 2016, στα 75 εκατ. ευρώ, και η επιχορήγηση στα 86 εκατ. ευρώ.

Οι ανελαστικές δαπάνες των ΟΣΥ για το 2016 διαμορφώνονται στα 143 εκατ. ευρώ.

Σε αυτήν την κατηγορία εμπίπτουν η μισθοδοσία (40 εκατ. ευρώ), τα καύσιμα (12 εκατ. ευρώ), η ασφάλεια των λεωφορείων (1 εκατ. ευρώ), τα τέλη κυκλοφορίας και το ΚΤΕΟ (10 εκατ. ευρώ), τα ανταλλακτικά και τα αναλώσιμα υλικά (3 εκατ. ευρώ), το ρεύμα (για κτίρια και για έλξη των τρόλεϊ), η ΕΥΔΑΠ, οι τηλεπικοινωνίες (1 εκατ. ευρώ) και οι φόροι (7 εκατ. ευρώ).

Οι ΣΤΑΣΥ, από την άλλη, σύμφωνα με την Καθημερινή, κλείνει με ζημίες 32,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30 εκατ. ευρώ το 2015. Η εταιρεία το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Αντιθέτως, το τρέχον έτος πρόκειται να λάβει από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, Ε.Ε.) 1,2 εκατ. ευρώ. Τα έσοδά της έχουν προϋπολογιστεί στα 111,5 εκατ. ευρώ και τα έξοδά της στα 144 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι ΣΤΑΣΥ εμφάνισε ζημίες 30 εκατ. ευρώ.

Η κοινωνική παροχή για δωρεάν μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 140 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν έχουν εισπράξει οι φορείς.



Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ