http://www.enikonomia.gr/economy/109769,afta-einai-ta-tria-megala-metopa-ton-apokratikopoiiseon.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_109769_e5e5d28410-9b1ae82001633d6c.jpg Τρία θα είναι τα βασικά μέτωπα του ΤΑΙΠΕΔ για τους μήνες που ακολουθούν, μετά την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 7/17/2016 9:46:49 AM

Αυτά είναι τα τρία μεγάλα μέτωπα των αποκρατικοποιήσεων

Αυτά είναι τα τρία μεγάλα μέτωπα των αποκρατικοποιήσεων

Τρία θα είναι τα βασικά μέτωπα του ΤΑΙΠΕΔ για τους μήνες που ακολουθούν, μετά την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για τις αποκρατικοποιήσεις των ΔΑΑ, Εγνατίας Οδού και ΔΕΗ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή».

Η πρώτη αποκρατικοποίηση αφορά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που λήγει το 2026, για επιπλέον 20 έτη. Η δεύτερη αφορά την εξεύρεση του παραχωρησιούχου που θα αναλάβει την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων και την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού για περίπου 35-40 έτη και, τέλος, η τρίτη αποκρατικοποίηση αφορά την πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ. Η τελευταία, παρόλο που συνιστά διάθεση μειοψηφικού πακέτου (17%), αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο σφοδρής πολιτικής σύγκρουσης, τόσο λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα της ΔΕΗ όσο και λόγω της ισχύος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.

Δεν αναμένεται, όμως, να συμβεί το ίδιο για άλλες διαθέσεις μειοψηφικών πακέτων μετοχών που ετοιμάζονται, όπως π.χ. στον ΟΤΕ (5%), στην ΕΥΔΑΠ (11%) και στην ΕΥΑΘ (23%). Σίγουρα αντιδράσεις θα υπάρξουν, αλλά θα είναι πολύ ηπιότερες απ’ ό,τι εκείνες που υπήρξαν για ΟΛΠ, περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελληνικό ή εκείνες που θα υπάρξουν για ΔΕΗ και Εγνατία Οδό. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στην περίπτωση του ΟΛΘ, μετά και την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Οι αντιδράσεις θα καμφθούν πιο εύκολα, δεδομένου ότι συνιστά μικρότερης σημασίας λιμένα από εκείνον του Πειραιά, ο οποίος ήδη έχει παραχωρηθεί προς αξιοποίηση.

Πηγή: Η Καθημερινή



Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ