http://www.enikonomia.gr/economy/207489,pyli-eisodou-i-ellada-gia-aiou-proionta.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_207489_ec5c050c67-8ea27cc0f9e4996c.jpg Σταυροδρόµι του παγκόσµιου εµπορίου «µαϊµού» προϊόντων που διακινούνται... 2/4/2019 3:45:04 PM

Πύλη εισόδου η Ελλάδα για «µαϊµού» προϊόντα

Πύλη εισόδου η Ελλάδα για «µαϊµού» προϊόντα

Σταυροδρόμι του παγκόσµιου εµπορίου «µαϊµού» προϊόντων που διακινούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις χώρες της Ασίας είναι η Ελλάδα.

Παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν σε τουλάχιστον 15-17 δισ. ευρώ την αξία των προϊόντων παρεµπορίου που εισάγονται ετησίως στη χώρα, µε εκτιµώµενες απώλειες εσόδων κοντά στα 5 δισ. ευρώ για το ελληνικό ∆ηµόσιο, αλλά και µε απώλεια 24.000 θέσεων εργασίας. Για να συµβάλει στον περιορισµό του φαινοµένου, που αποτελεί ανοιχτή πληγή για το στεγασµένο εµπόριο, το Επαγγελµατικό Επιµελητήριο Αθηνών ανακοίνωσε ότι θα προµηθευτεί µηχάνηµα σκάνερ φορτίων και θα το εγκαταστήσει στον µεθοριακό σταθµό των Κήπων, στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Ανάµεσα στην Τουρκία, που αποτελεί µία από τις σηµαντικότερες χώρες-παραγωγούς αλλά και κόµβο διακίνησης αποµιµητικών προϊόντων σε παγκόσµιο επίπεδο, και την Αλβανία, που χαρακτηρίζεται ως σηµαντικός περιφερειακός σταθµός των πολυδαίδαλων διαδροµών, η χώρα µας αποτελεί και η ίδια κόµβο για τη διακίνηση ορισµένων ειδών, όπως είναι, π.χ., τα αποµιµητικά γυαλιά ηλίου, φιγουράροντας στις πρώτες θέσεις της σχετικής λίστας, σύµφωνα µε «χαρτογράφηση» του ΟΟΣΑ και του Γραφείου ∆ιανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO).

Στο πλαίσιο της µελέτης, εξετάστηκαν δέκα βασικές κατηγορίες προϊόντων, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% του συνολικού παγκόσµιου εµπορίου αποµιµητικών προϊόντων: ρούχα/υφάσµατα, παπούτσια, δερµάτινα είδη/τσάντες, αρώµατα, καλλυντικά, ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά, παιχνίδια/αθλητικά είδη, φαρµακευτικά προϊόντα, οπτικά/φωτογραφικά/ιατρικά είδη, τρόφιµα. Η εκτιµώµενη αξία των «µαϊµού» προϊόντων αυτών των κατηγοριών που διακινούνται κατ’ έτος έφτανε το 2013 στα 284 δισ. ευρώ, σε ένα σύνολο 461 δισ. εκτιµώµενης αξίας του ετήσιου παγκόσµιου εµπορίου αποµιµητικών προϊόντων.

Η Κίνα είναι µε διαφορά τόσο ο κύριος παραγωγός όσο και ο βασικός διακινητής αυτών των προϊόντων στην παγκόσµια αγορά και ακολουθούν Ινδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Μαλαισία, Πακιστάν και Βιετνάµ.

Σε ό,τι αφορά τους κυριότερους κόµβους διακίνησης των παραποιηµένων προϊόντων, «πρωταγωνιστούν», µετά την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα, η Σιγκαπούρη και η Τουρκία.

Ο ρόλος της Τουρκίας


Η γειτονική χώρα είναι ο δεύτερος σηµαντικότερος παραγωγός, µετά την Κίνα, σε ορισµένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα δερµάτινα ρούχα και τσάντες, τα τρόφιµα και τα καλλυντικά, τα οποία αποστέλλονται οδικώς προς τις χώρες της ΕΕ, κυρίως µέσω Ελλάδας.

Η διακίνηση γίνεται µέσω πολυδαίδαλων διαδροµών, µε πολλά ενδιάµεσα σηµείασταθµούς, στα οποία γίνεται παραποίηση των στοιχείων, προκειµένου να επιτυγχάνεται συσκότιση και να χάνεται η πηγή προέλευσης σε περίπτωση ελέγχου και κατάσχεσης.

Η έκθεση καταγράφει και τέσσερα σηµαντικά περιφερειακά σηµεία-σταθµούς στις δαιδαλώδεις διαδροµές του παγκόσµιου εµπορίου: τη γειτονική µας Αλβανία, την Αίγυπτο, το Μαρόκο και την Ουκρανία. Κάποιοι από τους ενδιάµεσους σταθµούς έχουν τον ρόλο των κέντρων διανοµής, σε άλλους γίνεται τροποποίηση εγγράφων και σε άλλους ακόµα και ανακατασκευή κάποιων προϊόντων.

Μεγάλη πρόκληση για τις αρµόδιες τελωνειακές Αρχές είναι να βρεθεί τρόπος ελέγχου των εκατοµµυρίων µικροδεµάτων µε παραποιηµένα και αποµιµητικά προϊόντα, που διακινούνται καθηµερινά µέσω ταχυδροµείου και εταιρειών ταχυµεταφορών. Παρότι, όσον αφορά την αξία των διακινούµενων «µαϊµού» προϊόντων, κυριαρχούν τα µεγάλα φορτία που µεταφέρονται µε εµπορευµατοκιβώτια, σε αριθµό κατασχέσεων οι 2 στις 3 περιπτώσεις (63%) αφορούν µικρά δέµατα που αποστέλλονται ταχυδροµικά, σε συσκευασίες που στην πλειονότητά τους περιέχουν έως 10 αντικείµενα.

Το 84% των κατασχεθέντων φορτίων «µαϊµού» παπουτσιών έχει αποσταλεί µε αυτόν τον τρόπο, όπως και το 77% των αποµιµητικών γυαλιών ηλίου, το 66% των «µαϊµού» συσκευών τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, το 63% των ρολογιών, δερµάτινων ειδών, τσαντών και κοσµηµάτων.

Πηγή Πληροφοριών: Έθνος

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ