http://www.enikonomia.gr/economy/253974,erevna-posoi-ellines-tha-pragmatopoiisoun-tis-christougenniatikes.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_253974_37f767df3c-bfaa1df567c09d73.jpg Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας... 11/10/2021 4:59:47 PM

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες θα πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους την Black Friday

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες θα πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους την Black Friday

Το 59% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πραγματοποιήσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του κατά την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα της Sitecore «Holiday Shopping Trends 2021».

Η εν λόγω έρευνα διενεργήθηκε από τις 23 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου 2021 και τα αποτελέσματα της βασίστηκαν στις απαντήσεις 1.001 εμπόρων και καταναλωτών από την Ελλάδα.

Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).
Ωστόσο, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει στην Black Friday, με τους τρεις κύριους λόγους πίσω από μια τέτοια απόφαση να είναι ότι η μέρα έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης και ότι τους φαίνεται ξεπερασμένη, ότι δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και ότι προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.


Οι κατηγορίες αγορών

Όσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty.
Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα αξιόλογο ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).

Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε σχέση με την Black Friday, η έρευνα της Sitecore εστιάζει και στο πως σκοπεύουν να περάσουν οι καταναλωτές τις φετινές γιορτές. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (52%) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές και να γιορτάσουν περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%), ενώ η γενιά Ζ, σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλους.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ