http://www.enikonomia.gr/timeliness/201853,ti-provlepei-o-proypologismos-gia-forous-kai-dimosies-dapanes.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_201853_24a2a855b1-89a2eb0e3de29457.jpg Αυξημένες δαπάνες για κοινωνικές μεταβιβάσεις σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής προβλέπει ο προϋπολογισμός... 11/21/2018 5:14:20 PM

Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός για φόρους και δημόσιες δαπάνες

Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός για φόρους και δημόσιες δαπάνες

Αυξημένες δαπάνες για κοινωνικές μεταβιβάσεις σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής (ΜΠΔΣ 2019-2022) προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2019, ενώ οι δαπάνες για μισθούς εργαζομένων θα κινηθούν κοντά στις προβλέψεις του ΜΠΔΣ.

Οι συνολικές δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για το έτος 2019 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε δημοσιονομική βάση στα 56,956 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 573 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022. Οι πρωτογενείς δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε δημοσιονομική βάση στα 49,956 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 623 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Οι δαπάνες παροχών σε εργαζομένους προβλέπεται ότι θα ανέλθουν σε ταμειακή βάση στα 13,016 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022. Οι πρόσθετες αποδοχές προβλέπεται να ανέλθουν σε 503 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες για μεταβιβάσεις σε ταμειακή βάση προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα 26,104 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,270 δισ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, κυρίως λόγω της μεταφοράς πιστώσεων προς τον ΟΠΕΚΑ για την υλοποίηση του ΚΕΑ, της αυξημένης επιχορήγησης στον ΕΦΚΑ, καθώς και λόγω δράσεων όπως η επιδότηση στέγασης και η επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για νέους εργαζόμενους.

Δαπάνες για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Για το 2019 προβλέπεται η διάθεση πόρων 6,750 δισ. ευρώ από το ΠΔΕ, που αντιπροσωπεύει το 3,5% του προβλεπόμενου ΑΕΠ της χώρας, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό.

Από το ανωτέρω ποσό, τμήμα ύψους 5,750 δισ. ευρώ, αφορά συγχρηματοδοτούμενα έργα, με περαιτέρω διάκριση σε 3,870 δισ. ευρώ για έργα ΕΣΠΑ 2014-2020 και 1,880 δισ. ευρώ για λοιπά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

Σταθερή επιδίωξη για την υλοποίηση του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ και για το 2019 παραμένει η απορρόφηση των πόρων, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η εισροή της αναλογούσας κοινοτικής συνδρομής.

Ο στόχος αυτός θα συνδράμει στην προώθηση της αναπτυξιακής πολιτικής και θα απαιτήσει την εντατικοποίηση των ενεργειών για την επίσπευση της υλοποίησης των προγραμμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα οι τομείς των μεγάλων έργων υποδομών, η προώθηση της επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της απασχόλησης, η εκπαίδευση και κατάρτιση, οι τομείς της υγείας και της πρόνοιας, η προστασία του περιβάλλοντος, τα έργα υποδομών των ΟΤΑ όλης της χώρας και οι δράσεις για τη διοικητική μεταρρύθμιση.

Σε ό,τι αφορά τέλος το σκέλος του ΠΔΕ που χρηματοδοτείται από αμιγώς εθνικούς πόρους, οι σχετικές πιστώσεις ύψους 1 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ενίσχυση των πολιτικών και δράσεων των Υπουργείων και των Περιφερειών, καθώς και την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.

Τα έσοδα του προϋπολογισμού

Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, σε δημοσιονομική βάση, μετά την αφαίρεση των επιστροφών φόρων, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 53,806 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 391 εκατ. ευρώ ή 0,7%, έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022. Η αύξηση αυτή προβλέπεται να πραγματοποιηθεί, παρά τη σημαντική άνοδο των επιστροφών φόρων κατά 633 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα οι προβλέψεις του προϋπολογισμού για την πορεία των φορολογικών εσόδων είναι οι εξής:

* Φόροι επί αγαθών και υπηρεσιών

Από φόρους επί αγαθών και υπηρεσιών προβλέπεται ότι θα εισπραχθούν έσοδα ύψους 27,559 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 682 εκατ. ευρώ ή 2,5% έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Ειδικότερα:

- Τα έσοδα από ΦΠΑ αναμένεται να ανέλθουν στα 17,210 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 565 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

- Οι φόροι κατανάλωσης προβλέπονται στα 7,381 δισ. ευρώ και είναι μειωμένοι κατά 51 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Φόροι και δασμοί επί εισαγωγών

Από φόρους και δασμούς επί εισαγωγών προβλέπονται έσοδα 237 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

* Τακτικοί φόροι ακίνητης περιουσίας

Από τους τακτικούς φόρους ακίνητης περιουσίας, αναμένεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 2,801 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 215 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, λόγω της εφαρμογής της δημοσιονομικής παρέμβασης μείωσης του ΕΝΦΙΑ έτους 2019 κατά 10% μεσοσταθμικά, ή 260 εκατ. ευρώ.

* Λοιποί φόροι παραγωγής

Από τους λοιπούς φόρους παραγωγής προβλέπεται ότι θα εισπραχθούν 944 εκατ. ευρώ, πλησίον του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022 ύψους 955 εκατ. ευρώ.

* Φόρος εισοδήματος

Από το φόρο εισοδήματος αναμένεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 16,796 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 298 εκατ. ευρώ ή 1,8% έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Ειδικότερα:

- Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 11,070 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 211 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, ως αποτέλεσμα της δευτερογενούς επίδρασης των συνταξιοδοτικών παρεμβάσεων.

- Ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση κατά 162 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο και να διαμορφωθεί στα 4,420 δισ. ευρώ.

* Φόροι κεφαλαίου

Οι φόροι κεφαλαίου προβλέπεται να ανέλθουν σε 159 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 8 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

* Λοιποί τρέχοντες φόροι

Τα έσοδα από τους λοιπούς τρέχοντες φόρους προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 2,631 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 158 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, λόγω αυξημένων εσόδων από τα διάφορα μη ταξινομημένα φορολογικά έσοδα.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ